هشت اشتباه در استفاده از ماشین لباسشویی

هشت اشتباه در استفاده از ماشین لباسشویی

شاید تصور کنید که ماشین های لباسشویی به دلیل قدرت بالایی که در شست و شو و آبکشی لباس ها دارند قادرند هرگونه قارچ یا باکتری را به طور کامل از بین ببرند اما باید بدانید که استفاده نادرست از این وسیله، امکان تولیدو تکثیر قارچ ها و میکروب های خطرناکی را ایجاد می کند که می تواند موجب بروز بیماری های پوستی یا آلرژیک بشوند.
بنابراین باید با اطلاع از روش های نادرست استفاده از ماشین لباسشویی، از تولید میکروب ها و به خطر انداختن سلامت افراد خانواده جلوگیری کنید.

 موارد زیر خطاهایی هستند که بعضی در زمان استفاده از ماشین مرتکب می شوند:

۱ بسیاری از افراد در زمان شستن لباس ها و ملحفه ها، لباس های زیر را نیز داخل ماشین لباسشویی می اندازند. این در حالی است که به عقیده دکتر چارلز جبرا، استاد میکروبیولوژی دانشگاه آریزونا، یکی از اصلی ترین منابع انتشار میکروب ها در محیط های مرطوب و بسته، لباس های زیر هستند. بنابراین بهتر است که این لباس ها را همراه با باقی شستنی ها داخل محفظه ماشین قرار ندهند. علاوه بر این احتمال دارد که آلودگی لباس های دیگر به لباس های زیر سرایت کند و موجبات تحریک پوستی یا حتی عفونت دستگاه تناسلی را فراهم بیاورد. بنابراین بهتر است لباس های زیر را با آب داغ و مواد شوینده ملایم بشویید و زیر نور مستقیم آفتاب خشک کنید.

۲ بسیاری از خانم ها برای اینکه رنگ و کیفیت ملحفه ها، روبالشی ها و روتختی را حفظ کنند، آنها را با آب ولرم و دور کند ماشین لباسشویی می شویند. در حالی که رابرت ویتز، میکروبیولوژیست معتقد است که روبالشی ها و روتختی ها، یکی از بهترین مناطق برای ایجاد آلرژی و حفظ گرد و غبار هستند. بنابراین باید تمامی کالاهای خواب را دست کم هر دو هفته یک بار با دور تند ماشین و یا آب کاملا داغ بشویید وبرای اینکه از آلرژی زا شدن آنها جلوگیری کنید باید این کالاها را به دور از گرد و غبار محیط بیرون و در داخل خانه خشک کنید.

۳ به ندرت پیش می آید که کپک ها در محیط های خشک تولید و تکثیر شوند اما همواره فضاهای مرطوب، محل مناسبی برای تعولید و تکثیر انواع مختلفی از کپک ها هستند. برخورد این کپک ها با بدن نیز موجب بروز خارش چشم ها، خس خس سینه و احتقان در افراد می شود. این حالت به خصوص در افراد مبتلا به آلرژی گسترده تر خواهد بود. بنابراین برای پیشگیری از تکثیر و تولید کپک ها در ماشین لباسشویی، پس از پایان شست و شو، در آن را به طور کامل باز بگذارید تا بخار و هوای داخلی ماشین به طور کامل خارج شود. علاوه بر آن باید قسمت لاستیکی دور در را هم با دستمال خشک کنید.

۴ اگر ماشین لباسشویی را داخل رختکن حمام قرار داده اید، باید بدانید که در معرض ابتلا به بیماری های پوستی هستید. عوامل آلرژی زا به پرده حمام، لباس های داخلی حمام و لوازمی مانند لیف منتقل می شوند و نتیجه آن چیزی جز ابتلا به بیماری های پوستی نیست.
ماشین لباسشویی را باید در محیطی باز مانند آشپزخانه قرار دهید تا بتوانید بعد از پایان کار شست و شو، پنجره را برای خروج هوا و بخار متصاعد شده از لباس ها باز بگذارید. به این ترتیب از تکثیر کپک ها و قارچ ها جلوگیری می کنید.

۵ پوست دست بعضی از خانم ها به برخی از شوینده ها حساسیت دارد. بنابراین ممکن است که تصورکنند اگر لباس ها با همان مواد در ماشین لباسشویی شسته شوند، آسیبی به آنها نمی رسد اما پژوهشگران دانشکده واشتنگتن معتقدند در صورت حساس بودن پوست دست، نبایداز آن در ماشین لباسشویی هم استفاده کرد چرا که از این طریق حساسیت پوستی به تمام بدن منتقل می شود.
همچنین استفاده از نرم کننده ها و شوینده های معطر نیز برای شستن افراد مبتلا به آسم و آلرژی و لباس های نوزادان و کودکان مناسب نیست و باید آنها را با دست و با مواد شوینده ملایم بشویند.

۶ یکی از اشتباهاتی که بیشتر خانم های خانه دار به دلیل مشغله زیاد مرتکب آن می شوند، رها کردن لباس های شسته شده در ماشین بعد از پایان کار شست و شو است. البته این افراد حتما نمی دانند که بیش از ۳۰ دقیقه ماندن لباس های خیس داخل ماشین مساوی است با تولید کپک ها و بسیاری از باکتری های آلرژی زا. بنابراین زمانی که در خانه هستید و فرصت دارید، ماشین لباسشویی را روشن کنید و بعد از پایان شست و شو بدون فاصله، لباس ها را پهن کنید.

۷ رطوبت، عرق و آلودگی لباس های کثیف موجب تولید میکروب ها و نفوذ آنها داخل لباس ها می شود. بنابراین لباس های نشسته را برای آخر هفته داخل فضای بسته ماشین انباشته نکنید. پر کردن ماشین با لباس های کثیف از خطاهای شایعی است که خانم ها به خصوص آنها که شاغلند بسیار مرتکب می شوند. میکروب ها در محفظه های ریز لباس ها رخنه می کنند و در فرصتی مناسب فعالیتشان را آغاز می کنند و بی آنکه شما ببینید و متوجه شوید، زمینه ساز ایجاد بیماری در شما و خانواده تان می شوند.

۸ اگر از سفر یا کوهنوردی برگشته اید و آنقدر خسته اید که نمی توانید کفش های گلی و کثیف تان را بشویید، بهتر است که آنها را به همان صورت در گوشه حمام یا حیاط قرار دهید تا بعد از چند ساعت که خستگی درآوردید، به سراغ آنها بروید. فکر پرت کردن آنها به داخل ماشین لباسشویی را هم از سرتان بیرون کنید چرا که آلودگی ها و میکروب های پنهان در گل و لای کفش ها، ممکن است تا مدت ها بعد داخل ماشین لباسشویی جا خوش کرده و آرام آرام به داخل لباس های شما نفوذ کنند. 

 

تعمیر ماشین لباسشویی , تعمیرماشین لباسشویی سامسونگ , تعمیر ماشین لباسشویی ال جی , تعمیر ماشین لباسشویی آبسال  , تعمیر ماشین لباسشویی ارج , تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا , تعمیر ماشین لباسشویی حایر , تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما , تعمیر ماشین لباسشویی آاگ , تعمیر ماشین لباسشویی بوش , تعمیر ماشین لباسشویی دوو , تعمیر ماشین لباسشویی کنوود , تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت , تعمیر ماشین لباسشویی آریستون  , تعمیر ماشین لباسشویی اوشن   , تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت ,تعمیر ماشین لباسشویی بلومبرگ, تعمیر ماشین لباسشویی بکو  , تعمیر ماشین لباسشویی زانوسی   , تعمیر ماشین لباسشویی زیمنس ,تعمیر ماشین لباسشویی هوور, تعمیر ماشین لباسشویی کندی ,تعمیر ماشین لباسشویی گرنیه

Article Type: 
تماس بگیرید!!!